اتاق خواب خود را به محیطی رویایی برای خواب تبدیل کنید.

 در Uncategorized

ایجاد فضایی آرام و راحت با چند جابجایی ساده

طراحی داخلی اتاق

برای کسانی که به دنبال راهی برای بهبود کیفیت خواب خود هستند، محیط خواب اهمیت فراوانی خواهد داشت. هتل های بزرگ این اهمیت را می دانند و به همین دلیل از رنگ های نرم و خنثی برای مبلمان و از پرده های سنگین و ضخیم در طراحی داخلی اتاق استفاده می کنند. رنگ، دما، میزان سرو صدا، بافت پارچه ها، میزان نور اتاق و … از متغیرهایی هستند که با ترکیب شدن با یکدیگر میزان راحتی خواب شما را تعیین می کنند. اما آیا بودجه هتل های بزرگ را ندارید؟ نگران نباشید. تبدیل اتاق خواب به بهترین شیوه و مطابق سلیقه شخصی نیاز یه تغییرات کلی در دکوراسیون ندارد. فقط با بعضی جابجایی های ساده نیز می توان فضای اتاق را به محیطی آرام و دلپذیرتبدیل کرد.

انتخاب تشک مناسب

در عصر تکنولوژی، ما خیلی خوش شانس هستیم که قادر به انتخاب از بینگزینه های متنوعی از تشک هستیم. تشک هایی با قابلیت های فراوان که متناسب با سلیقه و نیاز ما طراحی شده اند تا خوابی راحت داشته باشیم. تشک های هوشمندی که قابلیت تغییر با شرایط وزنی بدن و همچنین جلوگیری از گرم شدن را دارا هستند.برای بهبود کیفیت خواب،رویه تشک خود را نرم و لطیف انتخاب کنید. همچنین در طراحی تشک به دنبال رنگ های آرامش بخش باشید.

انتخاب پرده ای که راه نور راه مسدود کند

یکی از موانع اصلی خواب مناسب نور می باشد. نوری که ممکن است از داخل خانه (چراغ راهرو، چراغ نمایش گر کامپیوتر و یا صفحه کلید و …) و یا ممکن است از خارج خانه (چراغ خیابان، چراغ خودرو ها و …) باشد. این مشکل را به سرعت حل کنید. دقت کنید که پرده به اندازه کافی بزرگ باشد تا مطمئن شوید که نوری از اطراف پرده عبور نمی کند. جلوگیری از عبور نور از بیرون از اتاق و ایجاد محیطی تاریک برای خواب، به ویژه برای افرادی که به دلیل شرایط کاری مجبور به استراحت در طول روز هستند بسیار مناسب است.

دمای هوای اتاق را پایین نگه دارید

دمای هوای مناسب برای هر فرد و در شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد، اما دمایی که برای غالب افراد مناسب است چیزی در حدود 60 تا 67 درجه فارنهایت یا15 تا 20 درجه سلسیوس است. سعی کنید همواره دمای اتاق را در این محدوده نگه دارید.  برای شرایط دمایی که شما امکان باز گذاشتن پنجره اتاقتان را دارید حتما پتویی در قسمت پایین تخت قرار دهید تا در اواسط شب به دلیل کاهش دما از آن استفاده کنید.

بالشی مناسب انتخاب کنید

امروزه ما قادر به انتخاب طیف گسترده ای از بالش ها هستیم. بالش کوتاه، بالش بلند، بالش نرم، بالش سفت و …. اما انتخاب نوع بالش بستگی به نحوه خواب فرد دارد. به عنوان مثال افرادی که عادت به خوابیدن بر روی شکم خود دارند معمولا بالش کوتاه را برای خواب ترجیح می دهند. اگر شما عادت به خوابیدن به صورت طاق باز (خوابیدن به پشت) را دارید، از بالشی استفاده کنید که دارای ارتفاع مناسبی باشد (زاویه مناسبی بین سر و گردن شما ایجاد کند) و همچنین یک سوم پایین بالش دارای ضخامت بیشتر باشد که حمایت لازم را از قسمت گردن انجام دهد. علاقه مندان به خوابیدن طاق باز بهتر است بالش را به همراه مموری فوم در نظر بگیرند، زیرا این نوع از بالش قابلیت شکل پذیری مناسبی در قسمت سر و گردن ایجاد می کند و خوابی راحت را به شما هدیه می دهد. همچنین افرادی که دارای عرض شانه های بیشتری هستند می توانند از بالشهای با عرض بیشتر که تمام عرض شانه را پوشش دهد، استفاده کنند.

دستگاه های الکترونیکی رو از اتاق خارج کنید

حضور دستگاههای الکترونیکی در اتاق، فرد را به استفاده از آن تحریک کرده و ممکن است ساعات زیادی را صرف استفاده از این وسایل کرده و از زمان و کیفیت خواب کاسته شود. همچنین دلیل دیگر نور آبی است که معمولا از این دستگاهها منتشر می شود و باعث اختلال در خواب فرد می شود.

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt