کم خوابی چقدر بر ذهن و بدن شما تاثیر خواهد گذاشت؟

 در Uncategorized

اگر فکر می کنید شما میتوانید با حذف بخشی از خواب مورد نیازتان به ساعات بیداری و مفیدتان اضافه کنید، سخت در اشتباه هستید. در واقع خواب ناکافی می تواند به گونه ای دیگر تاثیرات منفی را در وقت شما اعمال کند. خواب مناسب و کافی، فرصت تجدید قوا و انرژی را برای بدن و ذهن شما فراهم می کند که می تواند به بهبود عملکرد شما در طول روز کمک کند. ما در اینجا به واقعیت ها و مشکلاتی اشاره می کنیم که کم خوابی برای بدن شما ایجاد خواهد کرد.

ذهن شما به طور مطلوب عمل نخواهد کرد

خواب برای شکل گیری و ثبت خاطرات و اطلاعات بسیار حیاتی است و برای بازیابی آنها در زمانی که بیدار هستید بسیار موثر می باشد. همچنین زمانی که شما خسته هستید، تمرکز و یاد گیری چیز جدید بسیار دشوار است. این نقص ها می توانند خلاقیتو توانایی شما در تصمیم گیری و یا حل مشکلات و عملکرد کاری شما را با مشکل مواجه کنند.

خلق و خوی شما را به هم می ریزد

خواب مناسب به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند به گونه ای که اگر خواب کافی نداشته باشید شما تبدیل به آدمی بدخلق، مضطرب و همواره ناراحت خواهید شد. همچنین کم خوابی باعث می شود شما بسیار تحریک پذیر و زود رنج شوید و عملکرد مناسبی در مقابل استرس نداشته باشید.

عکس العمل شما راتا حدی زیادی کند می کند

کافی است شما فقط19 ساعت بدون خواب سپری کنید، این زمان تاثیر زیادی بر روی عکس العمل شما به عنوان مثال در یک آزمون وکالت یا موتور سواری خواهد داشت. به طوریکه انگار شما مست هستید و هوشیاری خود را از دست داده اید.به طور قطع بی خوابی می تواند در زمان رانندگی بسیار برای شما خطرناک باشد و در سایر امور نیز عکس العمل شما را در تصمیمات مهم به شدت کاهش دهد.

در ظاهر شما تاثیرات بدی خواهد گذاشت

اگر به طور مداوم کمبود خواب را تجربه کنید و خواب کافی نداشته باشید، چین و چروک صورت شما افزایش پیدا خواهد کرد. هورمون Cortisolکه هورمون مربوط به استرس بوده و در هنگام کم خوابی آزاد می شود و می تواند Collagenکه باعث صافی پوست می شود را تخریب کند.

باعث افزایش بیماری های قلبی می شود

خوابیدن کمتر از 6 ساعت در شب خطر افزایش فشار خون را به همراه دارد و در افرادی که دچار فشار خون بالا هستند بسیار خطرناک است. همچنین با گذشت زمان، بی خوابی و کم خوابی باعث ایجاد بیماری های قلبی و عروقی در فرد می شود.

اشتهای شما بی اندازه افزایش می یابد

وقتی خواب کافی نداشته باشید، ممکن است احساس گرسنگی بیش از حد معمول داشته باشید و به خصوص از غذاهای پرچرب و کربوهیدرات بالا استفاده کنید. سیگنالهای بدن شما که زمان سیری به مغز ارسال می شوند دچار اختلال شده و به صورت غیر معمول پر اشتها می شوید. این مشکل باعث ایجاد افزایش وزن ناخواسته در بدن فرد می شود.

سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل خواهد شد

وقتی شما خسته اید یا خود را از خواب کافی محروم کرده اید، سیستم ایمنی بدن شما دچار اختلال شده و در مقابل انواع بیماری ها از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی بسیار آسیب پذیر می شوید. همچنین بدن شما بسیار سخت در مقابل زخم ها و اثرات بیماری مقاومت نشان داده و بهبودی شما در صورت بیماری از حالت معمول طولانی تر خواهد شد.

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt